Beroemdheden

Dmitry Kiselev - biografie en persoonlijk leven van een journalist

Pin
+1
Send
Share
Send

Voornaam Dmitry Kiselev (Dmitrii Kiselev)

Tweede naam: K.

verjaardag: 26 april 1954 (65 jaar oud)

Geboorteplaats: Moskou

Lengte: 177 cm

gewicht: 80 kg

Oost-horoscoop: Een paard

loopbaan: Tv-presentatoren 150 plaats

Foto: Dmitry Kiselev

Ontslag van Kiselev uit de Staatsradio en televisie

Met het begin van fundamentele veranderingen in de Unie en het begin van de strijd van de voormalige republieken voor onafhankelijkheid, werd de tv-presentator ontslagen uit de staatstelevisie en -radio. Het was het 1991e jaar. Dmitry weigerde de regeringsverklaring over gebeurtenissen in de Baltische staten in de lucht te lezen. De leiding van het radiokanaal stond aan de kant van de regering.

In hetzelfde jaar begon Kiselev te werken in het Vesti-programma. Hij was een van degenen die deelnamen aan de creatie van een nieuw formaat op televisie en radio, in samenwerking met buitenlandse televisie- en radio-uitzendprogramma's.

Een jaar later begon hij bij het bedrijf Ostankino het Panorama te leiden. Later ging Kiselyov naar Helsinki als correspondent van het bureau Ostankino.

Rush Hour is een programma gehost door Vlad Listyev. Na de moord op Listyev werd Kiselyov de leider.

Op het REN TV-kanaal, dat in 1996 begon te werken, organiseerde Dmitry een programma met de naam "National Interest". Hij noemt het zelf niet politiek, maar filosofisch. Na verloop van tijd begon dit programma elke dag te verschijnen op het kanaal "Rusland".

"Promising Television Formats" is een nieuw televisiebedrijf waaraan Dmitry Konstantinovich heeft deelgenomen.

Sinds 1999 verscheen de tv-presentator in het programma "Window to Europe" en de auteur en gastheer was Kiselev. Het publiek keek het op het TV-6 Moskou-kanaal.

Persoonlijk leven van Dmitry Kiselev

Het persoonlijke leven van Kiselev kan stormachtig worden genoemd. Zijn eerste huwelijk was een student. Op zeventienjarige leeftijd studeerde een jonge man aan een medische school. Zijn vrouw was een klasgenoot genaamd Alena. Ze gingen uit elkaar in minder dan een jaar. Interessant is dat de echtgenoten dezelfde dag en hetzelfde geboortejaar hadden.

Nadat hij de universiteit in Leningrad was binnengegaan, trouwde Dmitry opnieuw. De uitverkorene heette Natalya. Een jaar later was de student al getrouwd met een derde huwelijk. De naam van zijn vrouw is Tatyana.

De vierde keer trouwde Kiselyov na de universiteit, toen hij begon te werken bij de USSR State Radio and Television. Een jaar later beviel de vrouw, wiens naam Elena is, van een zoon genaamd Gleb. Toen het kind een jaar oud was, verliet Dmitry Konstantinovich het gezin. Zijn vijfde vrouw was Natalia.

De zesde vrouw verscheen in 1998 in Kiselev. Ze werd Kelly Richdale.

Voor de zevende keer trouwde hij een jaar later. Deze keer was de gekozen Olga. Op dat moment bouwde de tv-presentator zijn eigen huis op de Krim. Als fan van jazzmuziek hield hij daar een jazzfestival, dat hij in 2003 oprichtte en "Jazz Koktebel" werd genoemd. Dit festival is een jaarlijks evenement geworden. Terwijl in Koktebel, daar rijdend op zijn rubberboot, Dmitry

Konstantinovich zag een meisje aan de oever staan. Ze was een studente Masha uit Moskou. In die tijd studeerde ze aan het Instituut voor Praktische Psychologie en Psychoanalyse. Masha had al een zoon, Fedor. Een jaar nadat ze elkaar hadden ontmoet, vond hun bruiloft plaats. In 2007 beviel Maria van een zoon, Kostya, en drie jaar later werd de dochter van Barbara geboren. Vrouw Kiseleva studeerde cum laude af aan drie universiteiten en krijgt momenteel haar vierde opleiding. Ze is van plan om als psychotherapeut te werken.

Hobby's van Dmitry Kiselev

Helaas ziet een gelukkige vader zelden kinderen; hij heeft praktisch geen vrije dagen. Hij vertrekt meestal 's ochtends, wanneer de kinderen nog slapen, en keert niet eerder terug dan negen of zelfs elf' s avonds. Vaak gaat de tv-presentator aan het werk op een motorfiets, alleen in de winter overstappen op een auto.

Er was een tijd dat Dmitry Konstantinovich vier paarden hield, maar nadat hij met de auto vanaf de brug in het water was gevallen en een compressiefractuur van de wervelkolom kreeg, kon hij niet langer paardrijden. Gedragen door motorcross, raakte de tv-presentator ernstig gewond - een breuk in de ligamenten op zijn knie, onderging hij drie operaties en liep een jaar op krukken. Daarna presenteerde Kiselev een paard aan zijn trainer, verkocht er een en bracht twee paarden over naar een kinderopvang.

De oudste zoon van tv-presentator Gleb is al volwassen, ze hebben altijd een relatie onderhouden, hebben veel samen gereisd. De zoon deelde de passie van zijn vader voor paarden. In het landhuis van Kiselev heeft Gleb zijn eigen kamer waar hij op bezoek komt.

Dmitry Konstantinovich spreekt vloeiend Noors, Engels en Frans, daarnaast leest hij in het IJslands, Zweeds en Deens.

Jeugd en studie

Een politieke waarnemer werd geboren op 26 april 1954 in Moskou. Hij groeide op en groeide op in een familie van erfelijke intellectuelen. Hij is een familielid van de beroemde componist en dirigent Yuri Shaporin. De ouders van Dmitry wilden dat hun zoon zijn toekomst zou verbinden met muziek, dus stuurden ze hem naar de muzieksectie, waar hij gitaar studeerde.

Nadat hij een schooldiploma heeft ontvangen, dient een jongeman documenten in bij een van de medische scholen van de hoofdstad. Zijn eerste opleiding kwam nooit van pas. Met interesse in vreemde talen, trad in 1973 de toekomstige gastheer van het laatste programma "Nieuws van de Week" de Staatsuniversiteit van Leningrad binnen bij het Departement van Scandinavische Filologie. In die tijd droomde hij ervan diplomaat te worden.

Professionele activiteit

Tv-presentator en journalist Dmitry Kiselev begon zijn carrière direct na zijn afstuderen op te bouwen. De eerste werkplek was de staatsradio en televisie, waaraan hij 10 jaar van zijn leven gaf. De taken van de jonge specialist omvatten informatie over evenementen die in de Sovjetunie plaatsvonden voor een buitenlands publiek. Goede dictie, creatieve benadering van zaken, verantwoordelijkheid - Al deze kwaliteiten lieten de ambitieuze journalist oplichten voor de autoriteiten.

Te midden van de perestrojka weigerde Dmitry een officiële verklaring aan het hele land te geven over de onrust in Litouwen, waardoor hij werd ontslagen uit de staatsradio en televisie.

In 1989 begon hij te werken aan de Centrale Televisie van de USSR als parlementaire correspondent voor het Vremya-programma en werd vervolgens lid van het personeel van het informatie- en analyseprogramma van Vesti. Bovendien begint zijn actieve samenwerking met verschillende buitenlandse publicaties. In 1992 werd hij gastheer van het Internationale Panorama. Sinds het voorjaar van 1995, na de dood van Vladislav Listyev, is hij het gezicht van het Rush Hour-programma geworden.

Van 1997 tot 2003 zendt hij uit op de volgende televisiekanalen:

Van 2000 tot 2004 werkte hij als redacteur van de informatiedienst van het Oekraïense televisiebedrijf ICTV. In 2003-2008 Het houdt zich bezig met rating televisieprojecten, waaronder het vermelden waard:

Dmitry Kiselev slaagde erin zichzelf te bewijzen als regisseur. Hij is de auteur van verschillende documentaires.

In 2008 wordt een ervaren specialist de rechterhand van het hoofd van de VGTRK media-holding, waarna hij het Vesti-programma verlaat, maar na 4 jaar keert hij terug naar zijn vorige taken.

Eind 2013 werd het persbureau Russia Today opgericht op basis van RIA Novosti, waarvan Dmitry Kiselev de eer heeft het voortouw te nemen.

Jeugd en jeugd

Dmitry Kiselyov - een inheemse Moskoviet. Hij werd geboren in april 1954 in een intelligent muzikaal gezin. Kiselev is een familielid van de beroemde componist en dirigent Yuri Shaporin. Dmitry kreeg ook een muzikale opleiding in de klasse van klassieke gitaar.

Dmitry Kiselev in zijn jeugd

Aan het einde van de school ging Dmitry Kiselyov naar een van de medische scholen van de hoofdstad. Maar na zijn afstuderen besloot hij zijn medische opleiding niet voort te zetten, maar werd hij student aan de A. A. Zhdanov Universiteit in Leningrad en koos hij voor een filologische faculteit en Scandinavische filologie. Hij studeerde in 1978 af aan de universiteit.

TV

De professionele biografie van Dmitry Kiselyov begon onmiddellijk na het afstuderen. De eerste werkplek Kiseleva was in de USSR Radio en Televisie. Hier werkte de journalist meer dan 10 jaar in een van de meest prestigieuze en belangrijke sectoren die verantwoordelijk zijn voor het leven van het land in het buitenland. Hoge verantwoordelijkheid, controle over elk woord, intonatie - de jonge journalist Dmitry Kiselev voldeed perfect aan deze vereisten.

In 1988 stapte Dmitry Kiselyov over naar de nieuwsafdeling van het Vremya-programma, waar hij presentator werd en politieke beoordelingen uitvoerde.

Journalist Dmitry Kiselev

Tijdens de storing en dramatische veranderingen in de USSR werd Dmitry Kiselev ontslagen uit de Staatsradio en televisie. Hij weigerde een officiële regeringsverklaring te lezen over gebeurtenissen in een van de republieken. Al snel werd hij meegenomen naar het Vesti-programma en de man wordt een van de makers van het nieuwe televisie- en radioformaat en werkt actief samen met buitenlandse collega's.

In 1992 begon Dmitry Kiselev het Panorama-informatieprogramma uit te voeren. Later werd hij als zijn eigen correspondent naar Helsinki gestuurd, waar hij werkte voor het bureau Ostankino.

Na de moord op Vladislav Listyev in 1995 wordt in zijn plaats een ervaren tv-presentator aangesteld. Nu leidt Kiselev het programma "Rush Hour" op Channel One. Tegelijkertijd wordt Dmitry gastheer van een ander programma genaamd "Window to Europe", maar verlaat het programma een jaar later.

Leiding geven aan het programma "Rush Hour" Dmitry Kiselev

In 1997 leidt de journalist een talkshow genaamd "National Interest". In eerste instantie werd het programma alleen uitgezonden op het RTR-kanaal en vervolgens op het Oekraïense ICTV. Dmitry Kiselyov leidde korte tijd de nachtelijke uitgave van het programma "Evenementen".

In november 2003 hebben Oekraïense collega's hun wantrouwen tegenover Kiselyov uitgesproken en hem beschuldigd van het vervalsen van de informatie. Al snel werd de journalist van zijn werk gehaald.

Van 2003 tot 2004 werkte Dmitry Kiselev aan nieuwe programma's genaamd Morning Talk and Authority. En van 2005 tot 2006 leidde hij het dagelijkse informatie- en analyseprogramma Vesti + en Vesti. Details 'op het tv-kanaal' Rusland '.

Dmitry Kiselev in het programma "Nieuws van de week"

Bovendien werd Dmitry Kiselev in de zomer van 2008 benoemd tot adjunct-algemeen directeur van de VGTRK-holding, waarna hij het Vesti-programma verliet. Maar in september 2012 keerde de journalist opnieuw terug naar het management van het populaire nieuwsprogramma, dat nu 'Nieuws van de week' wordt genoemd. Ze gaat op het centrale kanaal "Rusland", dat sinds januari 2010 "Rusland-1" wordt genoemd.

In december 2013 verscheen op basis van RIA Novosti het "International News Agency" Russia Today ", waarvan de algemeen directeur werd benoemd tot Dmitry Kiselev.

Dmitry Kiselev - hoofd van de MIA "Russia Today"

Een presidentieel decreet gaf de nieuwe missie een verantwoordelijke missie: het Russische beleid buiten het land dekken. De journalist zelf beweert dat hij zijn taak ziet in het herstellen van zijn houding ten opzichte van Rusland als een land met goede bedoelingen.

In 2014 lanceerde het persbureau Russia Today het multimediaproject Sputnik, dat in drie dozijn landen tegelijk begon uit te zenden. Elk materiaal wordt opgesteld door lokale journalisten, rekening houdend met de specifieke kenmerken en interesses van het publiek. Het doel van Spoetnik is om een ​​alternatief beeld van de gebeurtenissen te bieden en de samenleving te ontdoen van een unipolaire, eenzijdige aanpak, 'die de wereld heeft beu'.

Kritiek en schandalen

Nadat Dmitry Konstantinovich werd benoemd tot hoofd van het persbureau Russia Today, publiceerde een aantal toonaangevende westerse media artikelen waarin Kiselev de "pro-Kremlin homofobe televisiepresentator" werd genoemd en waarmee Rusland Today de poging van Vladimir Poetin om controle over de media te vestigen creëerde.

The Guardian schreef dat Dmitry Kiselyov bekendheid verwierf dankzij zijn 'anti-homo-, anti-Amerikaanse en anti-oppositieweergaven'. De journalist werd zelfs opgenomen in het tweede deel van de EU-sanctielijst, waar hij zich bevond onder Russische politici en staatslieden, die onderworpen waren aan visumbeperkingen.

Dmitry Kiselev en Evgeny Kiselev

Dmitry Kiselyov wordt ook de 'Kremlin-propagandist' in Oekraïne genoemd en beschuldigt hem van het vervalsen van waarheidsgetrouwe informatie. Yevgeny Kiselyov, een collega van Dmitry die vandaag in Oekraïne werkt en beroemd werd vanwege zijn harde kritiek op het beleid van Vladimir Poetin en Rusland, noemde de man 'niet eens naamgenoot'. Journalisten zijn eigenlijk gewoon naamgenoten, ze hebben geen familiebanden.

In de zomer van 2014 heeft de Veiligheidsdienst van Oekraïne met betrekking tot Dmitry Kiselyov een strafzaak geopend op grond van het artikel "financiering van terrorisme, bijstand aan terroristische activiteiten". De Russische tv-presentator en het internationale persinstituut onder leiding van hem worden ervan verdacht separatistische organisaties in Oekraïne te financieren. In reactie daarop beschreef Dmitri Kiselyov de beschuldiging als "een voortzetting van de fantasieën waarin Natsiks aan de macht leven in Kiev."

In het voorjaar van 2016 hebben hackers aangekondigd dat ze de inhoud van twee mailboxen en de correspondentie van Dmitry Kiselyov op WhatsApp konden hacken. Het informatievolume van 11 GB is naar verluidt gestolen, wat de periode 2009 tot 2016 omvatte. Volgens hackers bevat de gestolen informatie veel belastend bewijs, waaronder over de financiën en activa van een journalist, de aankoop van een elite-appartement aan de Tsvetnoy Boulevard, de betwisting van persoonlijke sancties opgelegd door de EU, evenals de aankoop van kant-en-klaar diplomawerk voor zijn vrouw. Maar het feit van "diefstal" heeft geen bevestiging ontvangen.

In mei 2016 vond een onaangenaam incident plaats tussen Kiselyov en de hoofdredacteur van Moskovsky Komsomolets Pavel Gusev. Laatstgenoemde staat, evenals Dmitry Kiselyov, op de "sanctielijst van Petro Poroshenko" en uitte zijn verbazing over deze omstandigheid en noemde zichzelf een vriend van Oekraïne.

Hierop merkte de tv-presentator in de uitgave van "Vesti Nedeli" van 29 mei 2016 ironisch op dat van iedereen op de lijst, "alleen Pavel Gusev verontwaardigd was, zeggen ze, hoe ben ik, mijn eigen, burgerlijk!" Na de release van het programma noemde Pavel zijn collega "een sexot en een schurk" en adviseerde hij af te zien van een ontmoeting met hem.

Desondanks is Dmitry Kiselev vandaag een van de populairste tv-presentatoren in Rusland en in het buitenland. Dit is een persoon met een encyclopedische opleiding, die 4 vreemde talen spreekt, hij begrijpt muziek, literatuur, kunst. Een interview met een populaire tv-presentator wordt geëerd door Russische en buitenlandse staatslieden. In 2016 gaf de Armeense president Serzh Sargsyan een interview aan Kiselev.

In 2017 werkt Dmitry Kiselyov als gastheer van Vesti Nedeki en blijft algemeen directeur van het persbureau Russia Today.

Dmitry Kiselev nu

In 2018 heeft het Rusland-1-kanaal het Vesti Nedeli-project genomineerd voor de TEFI nationale televisieprijs in de nominatie voor informatie en analytische definitieve programma, en Dmitry Kiselyov als de beste presentator van een dergelijk programma. In beide categorieën werd het beeldje van Ernst Neizvestny echter weggenomen door het REN-tv-kanaal en het programma "Dobrov on air".

Dmitry Kiselev met de TEFI Award

In 2019 begon de tv-presentator een rapfestival op de Krim, waarvoor hij al geïnteresseerde muzikanten had uitgenodigd. Volgens informatiesites zal het evenement plaatsvinden aan het einde van het jazzmuziekfestival, dat sinds 2003 op initiatief van Dmitry Kiselev op de Krim wordt gehouden. Gasten wachten op een onverwachte reïncarnatie van een televisiester - Dmitry beloofde een recitatief van zijn eigen compositie te geven.

Rap is volgens de journalist een fenomeen geworden dat niet kan worden genegeerd, bovendien zijn ze er gek op en kan het gewoon niet wegblijven. De toestemming van de autoriteiten van het schiereiland is al verkregen, het ministerie van Toerisme zag in het muziekevenement een extra manier om toeristen aan te trekken en, dienovereenkomstig, financiële injecties.

Dmitry Kiselev in 2018

Kiselev gaf ook commentaar op de toenemende golf van rapperconflicten met de autoriteiten in de herfst van 2018, uitgedrukt in de wijdverbreide annulering van concerten van artiesten.Volgens Dmitry is een vreedzame dialoog onmisbaar, banale verboden zijn een directe weg naar het conflict, en of de staat vijanden nodig heeft tegenover zijn eigen burgers die gewoon anders denken.

Russische journalist en tv-presentator

Dmitry Konstantinovich Kiselev - Russische journalist en tv-presentator, algemeen directeur van het Russische internationale nieuwsagentschap Russia Today, adjunct-algemeen directeur van de All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company.

Jeugd en opvoeding van Dmitry Kiselev

Dmitry Kiselev werd geboren op 26 april 1954 in Moskou in een familie van muzikanten.

Zijn grootvader was een edelman bij achternaam Niet goed, kwam uit West-Oekraïne, was een luitenant-kolonel van het tsaristische leger en het hoofd van de engineeringdiensten van generaal Brusilov, 'vertelde het anker aan de Oekraïense krant Feiten.

De vader van Dmitry, zei hij, was afkomstig van Tambov-boeren, terwijl hij ook geassocieerd werd met Oekraïne, diende hij in 1937 in de cavalerie in Kiev. Volgens Kiselyov behoorden Chumaks onder zijn voorouders ook tot de handel in zout.

Oom Dmitry Kiselyov - beroemde componist Yuri Shaporin. In de biografie van Dmitry Kiselyov merkt Wikipedia op dat het zijn oom was die de jongen adviseerde om muziek te maken. Dmitry studeerde af aan de muziekschool in gitaar.

Dmitry maakte echter geen muziek van zijn beroep. Eerst besloot hij dokter te worden. Na school ging hij naar een medische school, maar na zijn afstuderen vervolgde Dmitry zijn medische opleiding niet.

“Ik ben verpleegster, ik kan injecties geven, ik kan klysma's plaatsen. Weet je, soms helpt het me, 'zei Dmitry Kiselev over zijn eerste opleiding.

Toen ging de toekomstige journalist naar Leningrad en ging hij naar de faculteit Filologie (koos voor Scandinavian Philology) aan de universiteit. AA Zhdanovdie afstudeerde in 1978. Toen droomde Dmitry Kiselev ervan carrière te maken als diplomaat.

Werkbiografie van Dmitry Kiselev

Dmitry nam de eerste stappen in de journalistiek bij de USSR State Radio and Television. Hier werkte de jonge journalist ongeveer tien jaar in de sector die verantwoordelijk was voor het leven van het land in het buitenland.

Werk op deze afdeling leerde Kiselev zijn woord te beheersen, zelfs intonatie.

In 1988 trad een bekend keerpunt op in de carrière van een journalist. Dmitry Kiselev verhuisde naar de nieuwsafdeling van het Vremya-programma. Als onderdeel van dit programma was de journalist presentator en voerde hij ook politieke beoordelingen uit.

Toen echter dramatische veranderingen in het land begonnen, weigerde Dmitry de officiële verklaring van de regering over de gebeurtenissen in de Baltische staten te lezen en werd hij ontslagen uit de Staatstelevisie en Radio-uitzending, volgens de biografie van Kiselev op Wikipedia.

Na enige tijd werd Kiselyov uitgenodigd voor het Vesti-programma. Hier werd Dmitry een van de makers van het nieuwe formaat van televisie en radio. Actieve samenwerking met buitenlandse journalisten is begonnen.

Vanaf dat moment was Dmitry Kiselev bezig met uitgebreide activiteiten als journalist en televisiepresentator. Hij leidde het Panorama-informatieprogramma en werkte in Helsinki voor het bureau Ostankino als zijn eigen correspondent.

Na de tragische dood Vladislav Listyev in 1995 zond hij 'Rush Hour' uit op Channel One. In dezelfde periode voerde Dmitry een ander programma uit - "Window to Europe" (1994-1996). Maar in dit project werkte Kiselev ongeveer een jaar.

In 1997 heeft Dmitry Kiselev een nieuwe fase in zijn carrière - hij werd de gastheer van de talkshow "National Interest", die werd uitgezonden op RTR. Toen werd het bereik van het programma uitgebreid. Dmitry Kiselev heeft de release van het programma overgedragen aan het Oekraïense kanaal ICTV.

Op Wikipedia meldt de biografie van Kiselev dat de journalist vanaf februari 1999 ook de auteur en off-screen presentator was van de kolom "Window to Europe" op het ochtendkanaal "Day na Day" (TV-6). Bovendien verzorgde Dmitry Kiselev de nachtelijke uitgave van het informatieprogramma 'Evenementen' van het tv-kanaal TV-kanaal en de talkshow 'In het midden van de evenementen'.

Sinds de jaren 2000 woont en werkt Kiselev voor twee landen - Oekraïne en Rusland. Hij was gastheer van het huidige interview 'In detail met Dmitry Kiselyov', de hoofdredacteur van de informatiedienst van het Oekraïense televisiebedrijf ICTV. Hij leidde het programma "Feiten". In Oekraïne maakte Dmitry Kiselev ook een succesvolle carrière.

Tegelijkertijd hield hij vol dat de Kiev-periode van de biografie slechts een moment was, en zijn carrière als journalist in Rusland stopte niet. Dmitry Kiselev werkte samen met het televisiekanaal Rusland-1, waar hij werkte aan de programma's Morning Talk and Authority. Van 2005 tot 2008 was Kiselev gastheer van het informatie- en analyseprogramma van Vesti + van het televisiebedrijf Rossiya en het huidige interview met Vesti. Details '.

In 2006-2012 heeft Dmitry de talkshow "National Interest" nieuw leven ingeblazen, waar hij de gastheer werd.

In maart 2012 werd Dmitry Kiselev vervangen Sergey Kurginyan als gastheer in het programma Historisch proces.

Sinds januari 2013 is Kiselyov een permanente gastheer van kerstinterviews met Patriarch Kirill op het Rusland-1 kanaal.

Een korte periode in zijn activiteit leidde Dmitry Kiselev een interessant intellectueel spel 'Kennis is macht' (najaar 2015). Kiselyov bezoeken Gennady Zyuganov, Karen Shakhnazarov, Alexey Pushkov, Nikolay Drozdov, Vladimir Menshov, Joseph Kobzon en anderen.

Dmitry Kiselyov bewees zichzelf als documentairemaker. Hij is de auteur van de serie 'USSR: The Crash', 'Sakharov', '100 Days of Gorbachev', '100 Days of Yeltsin', '1/6 of the Land'.

In 2015 won het Vesti Nedeli-programma met Dmitry Kiselev van het Rusland-1-kanaal de TEFI-2015-prijs in de nominatie voor het Informatieprogramma.

MIA "Russia Today" (RIA "Novosti")

Eind 2013 meldde RIA Novosti dat een nieuwe structuur zal worden gecreëerd - het internationale persbureau Russia Today. Dmitry Kiselyov werd benoemd tot directeur-generaal. Volgens Kiselev is de missie van zijn organisatie "om een ​​eerlijke houding ten opzichte van Rusland als een belangrijk land in de wereld met goede bedoelingen te herstellen."

Krim, Koktebel

De biografie van Dmitry Kiselyov op Wikipedia meldt dat de journalist een huis in Koktebel bouwde en daar in 2003 het Jazz Koktebel-festival oprichtte. In zijn eigen woorden, Kiselev, initieerde hij ook de reconstructie van het huis-museum van de schrijver en kunstenaar Maximiliaan Voloshinwaarmee Oekraïense politici hem hielpen Dmitry Tabachnik en Petro Poroshenko.

Sinds 2012 is hij bezig met het creëren van een cockt'est belle wijnmakerij in Koktebel met een capaciteit van maximaal 4.000 flessen per jaar.

Sancties tegen Dmitry Kiselyov

Na de Krim-crisis in augustus 2014, september 2015, werd Dmitry Kiselev door Oekraïne opgenomen in de sanctielijst voor een standpunt over de oorlog in het oosten van Oekraïne en de annexatie van de Krim aan Rusland, met 400 personen en 90 rechtspersonen. Ook het hoofd van RIA Novosti werd opgenomen in de sanctielijsten van Zwitserland en Canada, is een persona non grata in Moldavië.

Dmitry Kiselev is beroofd van de staatsprijs van Litouwen (geheugenmedaille). Het decreet werd ondertekend door de president van het land. Dalia Grybauskaitegemeld in het nieuws. Volgens de ambtenaar van het Gribauskaite-bestuur was de reden voor wat er gebeurde dat Dmitry Kiselev "de eer van de prijs beledigde".

In 2016 zei Kiselyov dat zijn neef Sergei in de Donbass vocht. 'Hij heeft een Duits paspoort. Hij kon echter niet wegblijven van wat er in het oosten van Oekraïne gebeurt. In Gorlovka of ergens liet hij me foto's zien, 'zei het hoofd van RIA Novosti.

Aanzichten van Dmitry Kiselyov

Journalist Kiselyov in de westerse media wordt beschuldigd van homofobie voor zijn harde uitspraken tegen de propaganda van homoseksualiteit in Rusland. In een interview met het Echo of Moscow-kanaal legde Dmitry zijn standpunt over deze kwestie uit:

“Ons probleem met homoseksuelen is dat ze zich provocerend gedragen, ze gedragen zich als een slachtoffer, ja, dat wil zeggen, willens en wetens uitlokkende situaties, zodat ze slachtoffers worden. Niemand hindert hen om van elkaar te houden zoals ze willen. Ze leggen agressief minderheidswaarden op aan de meeste. Misschien zal de maatschappij dit tegengaan. Natuurlijk, hè? In verschillende vormen, inclusief brute vormen. "

In 2017 adviseerde Dmitry Kiselev de hoofdredacteur van Echo van Moskou Alexey Venediktov raadpleeg een psychiater na het nieuws dat Venediktov eiste om VGTRK-journalisten na de aanval te ondervragen Tatyana Felgenhauer.

Persoonlijk leven van Dmitry Kiselev

In de biografie op de Know All-website wordt het persoonlijke leven van Dmitry Kiselyov stormachtig genoemd. Zijn eerste huwelijk was student en van korte duur. Op zeventienjarige leeftijd, toen de jonge man op de medische school zat, werd zijn klasgenoot Alena zijn vrouw. Dmitry Kiselev en zijn eerste vrouw gingen uit elkaar in minder dan een jaar.

Nadat hij de universiteit in Leningrad was binnengegaan, trouwde Dmitry opnieuw. De uitverkorene heette Natalya. Een jaar later was student Dmitry Kiselev al getrouwd met een derde huwelijk. De naam van zijn derde vrouw is Tatyana.

Verder wordt in de biografieën van de journalist in de sectie 'persoonlijk leven' gemeld dat Kiselev voor de vierde keer trouwde na de universiteit, toen hij zijn carrière begon bij de USSR Radio en Televisie. Een jaar later beviel de vrouw, wiens naam Elena is, van een zoon Kiselev genaamd Gleb. Toen het kind een jaar oud was, verliet Dmitry Konstantinovich het gezin.

Natalia werd zijn vijfde vrouw, maar zelfs dit stopte het persoonlijke leven van de presentator niet.

De zesde vrouw verscheen in 1998 met Dmitry Kiselev. Werd haar Kelly richdale (Kelly Richdale). Voor de zevende keer trouwde Dmitry Konstantinovich een jaar later. Deze keer was de gekozen Olga.

Op dat moment bouwde de tv-presentator zijn eigen huis op de Krim. Als fan van jazzmuziek hield hij daar een jazzfestival, dat hij in 2003 oprichtte en "Jazz Koktebel" werd genoemd. Dit festival is een jaarlijks evenement geworden. Terwijl hij in Koktebel daar op zijn rubberboot reed, zag Dmitry Konstantinovich een meisje aan de oever. Ze was een studente Masha uit Moskou. In die tijd studeerde ze aan het Instituut voor Praktische Psychologie en Psychoanalyse. Masha had al een zoon, Fedor.

Een jaar nadat ze elkaar hadden ontmoet, vond hun bruiloft plaats. In 2007 beviel Maria van een zoon, Kostya, en drie jaar later werd de dochter van Barbara geboren. De laatste vrouw van Dmitry Kiselyov studeerde cum laude af aan drie universiteiten en ontvangt momenteel haar vierde opleiding, zegt de biografie van Dmitry Konstantinovich, Maria Kiseleva is van plan om als psychotherapeut te werken.

Hobby's en hobby's van Dmitry Kiselev

TV-presentator Dmitry Kiselev woont samen met zijn familie in de buitenwijken van Moskou, waar het Scandinavische huis is gebouwd dat volgens zijn project is gebouwd. Opgemerkt moet worden dat de bouw enkele jaren heeft geduurd, zei Kiselev dat hij er actief aan deelnam, nadat hij de bouwspecialiteit als student onder de knie had. Op de binnenplaats in de put is er een kleine molen die het algemene beeld van het huis aanvult.

Vaak gaat de tv-presentator aan het werk op een motorfiets, alleen in de winter overstappen op een auto. Dmitry Kiselev is een beroemde fan van motorfietsen en motorsport, wat helaas werd weerspiegeld in zijn gezondheidstoestand. Er was een tijd dat Dmitry Konstantinovich vier paarden hield, maar nadat hij met de auto vanaf de brug in het water was gevallen en een compressiefractuur van de wervelkolom kreeg, kon hij niet langer paardrijden. Gedragen door motorcross, kreeg de tv-presentator ook een ernstig letsel - een breuk in de ligamenten op zijn knie, onderging hij drie operaties en liep een jaar op krukken. Daarna presenteerde Kiselev een paard aan zijn trainer, verkocht er een en bracht twee paarden over naar een kinderopvang. De oudste zoon van tv-presentator Gleb is al volwassen, ze hebben altijd een relatie onderhouden, hebben veel samen gereisd. De zoon deelde de passie van zijn vader voor paarden. In het landhuis van Kiselyov heeft Gleb zijn eigen kamer waar hij op bezoek komt.

Dmitry Konstantinovich spreekt vloeiend Noors, Engels en Frans, daarnaast leest hij in het IJslands, Zweeds en Deens.

Biografie

De houding van de politieke waarnemer en journalist Dmitry Kiselev is dubbelzinnig onder kijkers en collega's. Hij wordt de "Poetin-propagandist" genoemd. De publicatie 'Gesprekspartner' citeerde de woorden van radiopresentator en columnist Dmitry Gubin die Kiselev in zijn jeugd 'leerde niet te buigen, maar hij zelf niet alleen maar buigde - het vormde als een zakmes.' En tegelijkertijd merkte hij op dat de tv-presentator zich volledig aan het beroep wijdde, voor hem waren er geen hopeloze situaties.

Journalist en politiek waarnemer Dmitry Kiselev

Kiselyov legde zelf in een lang interview uit dat propaganda 'de verspreiding van ideeën, informatie, ideologische positie en' Nieuws van de week 'bevordert, gezonde waarden, gezond patriottisme bevordert.' Wereldnieuwsagentschappen, bijvoorbeeld de Associated Press of Reuters, doen hetzelfde - ik interpreteer gebeurtenissen, vorm meningen en een waardesysteem, maar Rusland is niet verplicht om hiermee in te stemmen.

Kritiek van tegenstanders

Nadat Kiselyov het roer van het persbureau Russia Today overnam, viel een golf van beschuldigingen van corruptie naar het Kremlin op hem. Vooral de westerse media zijn hierin geslaagd, en zelfs daarvoor klaagden ze niet bijzonder over de presentator, die hem beschuldigde van homofobie.

In een van de afleveringen van de historische talkshow riep hij op tot het verbranden van de harten van mensen met een niet-traditionele seksuele geaardheid die zijn omgekomen bij verkeersongevallen. Daarom werd hij geconfronteerd met een boze reactie van bloggers die strafrechtelijke vervolging eisten voor verklaringen van extreme aard.

In Oekraïne verklaarde Kiselyov persona non grata. In 2014 heeft de SBU een strafprocedure tegen hem ingesteld. Hij leidde het "International Press Institute" werd ervan verdacht milities te financieren.

De presentator is opgenomen in de EU-sanctielijst, waar hij zich bevond tussen Russische oligarchen en ambtenaren die onderworpen zijn aan visumbeperkingen.

Favoriete activiteiten

Dmitry Kiselev woont samen met zijn familieleden in een voorstedelijk huisje, gebouwd in de Scandinavische stijl. Zoals de tv-presentator zelf toegeeft, nam hij actief deel aan de bouw van het huis en beheerste hij bouwvaardigheden terwijl hij nog een student was.

In het warme seizoen komt hij het liefst op de motor op de werkplek. Hij is geïnteresseerd in motorcross en autoracen, wat niet de beste manier is om zijn gezondheid te beïnvloeden.

Er was een periode waarin de leider vier paarden hield, maar nadat hij een compressiefractuur van de wervelkolom had gekregen, na een ongeval te hebben gehad, moest hij de paardensportactiviteiten vergeten.

Op een fiets raakte Dmitry Kiselev ook ernstig gewond. - met een breuk van de kniebanden, werd hij opgenomen in het ziekenhuis, waar hij verschillende operaties moest ondergaan, werd hij gedwongen om een ​​jaar op krukken te lopen.

Hij is de oprichter van het jaarlijkse internationale jazzfestival Koktebel Jazz Party, dat plaatsvindt in het Krim-dorp Koktebel. Hij spreekt vloeiend Engels, Frans en Noors en kan Zweeds en Deens lezen.

Persoonsrecensies

Omdat de gastheer van het Vesti Nedeli-programma, Kiselyov een van de meest populaire en besproken mediamensen is, is de aandacht van het grote publiek op hem gericht. Op internet kun je zowel extreem boze recensies over Dmitry Konstantinovich vinden als lof voor hem.

De doelgroep is eraan gewend om Kiselyov te zien als zo'n felle verdediger van Rusland, die de vijanden van het land met zijn gewichtige argumenten neerhaalt. Volgens collega's van de favoriet van de regerende partij is hij in het gewone leven totaal anders - een meer open, responsieve en vreedzame persoon, die de mening van de gesprekspartner respecteert, zelfs als hij zich aan de andere kant van de politieke barricades bevindt.

Ik keek vroeger naar nieuws op NTV, maar sinds kort zet ik de Russische tv-zender 1 aan, waar de verfoeilijke presentator Kiselyov werkt. Zijn manier om het publiek zelfs saaie informatie te presenteren, vind ik leuk. Het is te zien dat hij een professional in het beenmerg is.

Ik was verrast toen ik uit het interview van Dmitry Kiselyov met Yuri Dudu hoorde dat zijn broer of zus al lang in de VS woont en negatief over Rusland spreekt.Hierdoor communiceren ze waarschijnlijk niet, vooral omdat de gastheer op de een of andere manier dreigde om Amerika in radioactieve as te veranderen.

Een van de beste toonaangevende op de binnenlandse televisie. Met veel plezier kijk ik naar zijn programma. Respecteert zijn vaderland, eert zijn geschiedenis. Hij wees herhaaldelijk op de ontoelaatbaarheid van het gebruik van nationaliteit als argument voor kritiek. Hij noemt zichzelf geen propagandist, maar een publicist, waarmee hij aangeeft dat journalisten in het Westen niet bang zijn om hun standpunt te verdedigen.

Als ik Kiselev zie en hoor, wil ik meteen de afstandsbediening pakken en van kanaal wisselen. In zijn opmerkingen en gebaren lijkt de presentator op een pestkop van de gateway. Een agressieve manier om informatie te presenteren en je mening op te leggen als de enige juiste soort.

Werk bij de USSR Radio en televisie

Na zijn afstuderen werkte hij in de centrale radio-uitzending voor het buitenland van de USSR State Radio and Television in de Noorse en Poolse edities.

Op 9 april 1989 begon hij op uitnodiging van Eduard Sagalaev te werken aan de Centrale Televisie van de USSR, waar hij parlementair correspondent was voor het Vremya-programma. Het allereerste rapport werd gemaakt uit Tbilisi, over gebeurtenissen in het regeringsgebouw. Ooit was hij zijn eigen correspondent in Noorwegen.

Van januari 1990 tot maart 1991 was hij gastheer van het televisieprogramma voor nieuwsinformatie, dat werd uitgezonden in het First Central Television Program. Vanwege de weigering om een ​​vooraf voorbereide tekst over de evenementen in Vilnius te lezen, werd hij geschorst voor het uitvoeren van nieuwsprogramma's, waarna hij enige tijd samenwerkte met de Duitse televisiekanalen ARD en RTL, en met het Japanse televisiebedrijf NHK.

Carrière van 1991 tot begin 2000

In september 1991, na de staatsgreep van augustus en de benoeming van een nieuw leiderschap van Central Television, keerde hij terug naar het Vremya-programma en was hij ook gastheer van het Panorama-programma. Tot eind 1996 werkte hij in verschillende functies bij de Ostankino State Television and Radio Broadcasting Company (sinds 1995 - ORT, momenteel - Channel One). In 1992-1994 was hij zijn eigen correspondent voor de Ostankino State Television and Radio Broadcasting Company in de Benelux. In 1994-1996 was hij gastheer van het Window to Europe-programma op dezelfde televisiezender, voor de oprichting waarvan Kiselev een subsidie ​​ontving van de Europese Commissie ter ondersteuning van de democratische instellingen in Rusland.

In maart 1995, na de moord op Vladislav Listyev, was hij gastheer van een van de afleveringen van het huidige interview "Rush Hour" van het VID TV-bedrijf, dat werd uitgezonden op Ostankino Channel One. Sinds 3 april 1995 - presentator van dit programma op het nieuw gecreëerde ORT-kanaal. Aanvankelijk werkte hij op zijn beurt samen met Sergei Shatunov, maar na zijn vertrek leidde hij het programma alleen. Vanaf begin oktober 1995 leidde hij het programma op zijn beurt samen met Andrei Razbash. Eindelijk verliet het programma in september 1996.

Van 1997 tot 2003 organiseerde hij de talkshow "National Interest", die eerst werd uitgezonden op REN-TV, vervolgens op RTR van september 1997 tot januari 1998, van februari 1999 op TNT, van de herfst van 1999 tot januari 2002 - als "National Interest 2000 (2001)" op TVC en vervolgens op het Oekraïense ICTV-kanaal.

In december 1997 richtte hij het bedrijf “Perspective Television Projects” op, dat enkele jaren duurde, om zijn eigen televisieprogramma's te produceren.

Sinds februari 1999 was hij ooit ook de auteur en presentator op het scherm van de kolom "Window to Europe" op het dagelijkse ochtendkanaal (TV-6).

Van 1999 tot 2000 was hij gastheer van de avondrelease van het informatieprogramma "Evenementen" van het tv-centrum TV-bedrijf, onder de titel "In het middelpunt van de evenementen".

Van het begin tot het midden van de jaren 2000 woonde en werkte hij voor twee landen - Oekraïne en Rusland. Van 2000 tot 2006 - de gastheer van het huidige interview "Details met Dmitry Kiselyov", van 2000 tot 2004 - de hoofdredacteur van de informatiedienst van het Oekraïense televisiebedrijf ICTV. Daar leidde hij het programma "Feiten". Op 26 november 2004 hebben kanaalverslaggevers tijdens een ontmoeting met ICTV-CEO Alexander Bogutsky hun wantrouwen jegens Dmitry Kiselyov geuit en gezegd dat hij het nieuws vervormde. Drie dagen later kondigde de algemeen directeur de verwijdering van Kiselev aan voor het beheer van de persberichten van het televisiebedrijf. Later heeft ICTV dit bericht officieel geweigerd. Tijdens de presidentsverkiezingen in Oekraïne in 2004 nam Dmitry Kiselyov actief deel aan de promotie op televisie van de kandidaat van de Partij van de regio's in de buurt van Moskou, Viktor Janoekovitsj, die op zijn beurt loyaal was aan de eigenaar van ICTV Viktor Pinchuk. Nadat Victor Joesjtsjenko de verkiezingen won, bleef Kiselev aan het televisiekanaal werken tot het einde van zijn contract in maart 2006.

Van 24 september 2000 tot 9 november 2003 werd gepubliceerd op de website van het radiostation Echo van Moskou onder de rubriek "Commentaar van de week". Hij leidde seminars en workshops op de Internews televisieschool Manana Aslamazyan.

Tijdens een training op een motorcrossbaan raakte hij in 2003 ernstig gewond - hij sneed twee ligamenten in zijn knie af, drie operaties werden voltooid en hij besteedde een jaar aan krukken.

Op het tv-kanaal "Rusland-1"

De vraag is hoe we ons kunnen positioneren bij het staatsnieuwsbureau ... Vaak, onder de slogan van objectiviteit, verdraaien we het beeld en beschouwen we ons land als een vreemdeling. Het lijkt mij dat deze periode van gedistilleerde, verre journalistiek voorbij is. Ik heb zelf deze principes beleden, je kunt mijn verklaringen gemakkelijk vinden op internet. Maar ik ging door een bepaalde interne evolutie, die kon worden overgebracht door de woorden van het Engelse spreekwoord dat een persoon die in zijn jeugd geen rebel was, geen hart heeft. En de persoon die geen conservatief werd toen hij volwassener werd - hij heeft geen verstand. Ik geloof dat er geen enkele publicatie ter wereld is die objectief is. CNN is objectief? Nee. BBC objectief? Nee. Objectiviteit is een mythe die ons wordt aangeboden en opgelegd. Stel je voor, een jonge man legt op zijn best de schouder van het meisje en zegt: "Weet je, ik wilde je al lang vertellen dat ik je objectief behandel." Is dat waar ze op wacht? Nou, waarschijnlijk niet.

Van 2003 tot 2004 werkte hij consequent aan de programma's 'Morning Talk' en 'Authority'. Van 2005 tot 2008 was hij gastheer van het dagelijkse informatie- en analytische programma van Vesti + van het televisiekanaal Rossiya en van 2005 tot 2006 was hij gastheer van de Vesti. Details '.

In 2006-2012, na zijn laatste terugkeer naar Moskou, organiseerde hij de sociaal-politieke talkshow National Interest op het Rossiya-kanaal, later omgedoopt tot Rusland-1. Op 3 en 10 juli 2010 organiseerde de Moskou-zijde in het kader van dit programma de televisiebrug Oekraïne-Rusland samen met het toonaangevende 1 + 1 tv-kanaal Natalya Moseychuk.

In 2006-2008 was hij gastheer van de avondrelease van Vesti gekoppeld aan Maria Sittel, terwijl de timing van het programma werd verhoogd van 30 naar 50 minuten.

Sinds juli 2008 is hij adjunct-algemeen directeur van de VGTRK-holding, na benoeming verliet hij het Vesti-programma. Op 9 en 16 september 2011 hield hij elk uur discussies over de televisieserie "Split" genaamd "Parts of the Whole" op de tv-zender "Culture".

In maart 2012 verving hij Sergey Kurginyan in het programma "Historisch proces". Sinds 9 september 2012 - presentator van het programma "Nieuws van de week". In 2010 en van januari 2013 tot heden - een permanente reeks kerstinterviews met Patriarch Kirill op het kanaal "Rusland-1". Van 19 september tot 28 november 2015 was hij gastheer van het intellectuele spel "Knowledge is Power".

Internationaal persbureau "Russia Today"

Op 9 december 2013 werd aangekondigd dat een nieuwe structuur zal worden gecreëerd op basis van RIA Novosti - het internationale persbureau Russia Today. Dmitry Kiselev werd benoemd tot algemeen directeur. Volgens het presidentiële decreet zal de hoofdtaak van het nieuwe agentschap "het buitenlands beleid van de Russische Federatie en het Russische openbare leven dekken", en volgens Kiselyov is de missie van zijn organisatie "het herstellen van een eerlijke houding ten opzichte van Rusland als een belangrijk land van de wereld met goede voornemens."

Op 9 april 2014 heeft de Broadcasting Board of Governors (BBG) aangekondigd dat de directeur van Russia Today, Dmitry Kiselyov, in antwoord op een verzoek van maart om het aflopende contract voor het uitzenden van Voice of America-radio met een frequentie van 810 AM per brief te verlengen per brief van 21 maart schreef slechts één zin: "We gaan niet samenwerken." Het hoofd van de BBG, Jeff Schell, zei dat het verbreken van het contract "de druk van Moskou op de mediaruimte" is en vroeg om "gelijke voorwaarden", aangezien de Russische media "genieten van open toegang tot uitzendingen in de VS en de rest van de wereld." Russische burgers verdienen dezelfde vrijheid van toegang tot informatie. " Hij zei ook dat BBG zal blijven werken voor een Russisch publiek op online platforms. De organisatie van uitzending via satelliet is niet uitgesloten.

In april 2016 kondigden hackers de hacking en diefstal aan van de inhoud van twee mailboxen en WhatsApp-correspondentie door Dmitry Kiselyov, die werd geveild tot 15 mei. De periode van 2009 tot 2016 met een totale hoeveelheid informatie van 11 gigabytes wordt gedekt. Een van de gebruikte accounts was geregistreerd bij de echtgenoot van de journaliste Maria. Het onderwerp is voornamelijk gewijd aan de "Rusland vandaag" -projecten, er zijn ook gegevens over financiën en activa in de reeks (waaronder de aankoop van een elite-appartement van 204 m² op Tsvetnoy Boulevard voor 162 miljoen roebel in februari 2014), de wedstrijd van persoonlijke sancties opgelegd door de EU, de aankoop van voltooide scriptie en professionele wetenschappelijke artikelen voor de vrouw. Onder de gesprekspartners van de journaliste waren Valentina Fedotova, hoofd van de sector van de sociale filosofie van het Instituut voor Wijsbegeerte van de Russische Academie van Wetenschappen (tegen betaling de teksten van de presentator), econoom Nikita Krichevsky, mediamanager Aram Gabrelyanov, pranker Vovan en minister van Cultuur Vladimir Medinsky.

Projecten in Koktebel

Dmitry Kiselyov bouwde een huis in Koktebel en richtte daar in 2003 het Jazz Koktebel-festival op. Naar eigen zeggen initieerde hij ook de reconstructie van het huis-museum van de schrijver en kunstenaar Maximilian Voloshin, waarin hij werd geholpen door de Oekraïense politicus Dmitry Tabachnik en de toekomstige president van Oekraïne Petro Poroshenko.

Sinds 2012 is hij bezig met het creëren van een cockt'est belle wijnmakerij in Koktebel met een capaciteit van maximaal 4.000 flessen per jaar. Andere investeerders zijn de Voloshin-familie van Koktebel-wijnmakers en de familie van twee Moskou-architecten - Dmitry Ovcharov (ontwierp het huis van Kiselyov) en Alexander Nekrasov (de buurman van Kiselyov in Koktebel), de financiële aspecten van de onderneming zijn de vrouw van de Russische journaliste Maria Kiselyova. Na het verkrijgen van een vergunning is het de bedoeling om de oplage te verhogen tot 10.000 flessen.

Kiselev heeft ook een villa in Koktebel - een rijtjeshuis met 5 badkamers, een lift en een zwembad. De bouw van de villa en de reconstructie van de dijk ter waarde van 4 miljard roebel. Het werd uitgevoerd ten koste van de federale begroting van de Russische Federatie. Volgens de ontwikkelaar zijn er overtredingen begaan tijdens de bouw van de villa, en in het geval van een aardverschuiving kan het instorten op de huizen hieronder. Nadat de informatie over de villa in de publicatie "Gorod24" in de Krim was verschenen, werden de redacteuren gedwongen de volledige oplage van de krant voor hun geld te kopen en werden ze ontslagen, en het materiaal werd van de website van de krant verwijderd.

Sancties

Dmitry Kiselyov staat vermeld in het tweede deel van de lijst van de Europese Unie (EU), geïnspireerd door de toetreding van de Krim tot Rusland, onder Russische politieke en staatscijfers, waarvoor visum- en financiële beperkingen zijn ingevoerd. Volgens de krant Kommersant zou de tv-presentator worden opgenomen in het eerste deel van de zwarte lijst van de EU, maar Finland was hiertegen.

De directeur-generaal van de All-Russian State Television and Radio Broadcasting Company Oleg Dobrodeev verklaarde dat "het verbazingwekkend is hoe snel de Europese Unie de vaardigheden van repressie tegen aanstootgevende journalisten van haar Oekraïense poppen heeft overgenomen." Naar zijn mening is de vervolging van journalisten een teken van zwakte en minderwaardigheid. Ter ondersteuning van zijn collega hebben journalisten en tv-presentatoren van de Rusland-1 tv-zender een open brief aan de journalistieke gemeenschap van Rusland gedaan.

Volgens Dmitry Kiselyov zijn de EU-sanctielijsten opgesteld door de Russische journalist Sergei Parkhomenko en de politieke en publieke figuur Alexei Navalny.

In augustus 2014 werd Oekraïne opgenomen in de sanctielijst voor zijn standpunt over de oorlog in het oosten van Oekraïne en de annexatie van de Krim aan Rusland. Ook opgenomen in de sanctielijsten van Zwitserland en Canada, is een persona non grata in Moldavië. In september 2015 stond hij op de sanctielijst van Oekraïne, met 400 personen en 90 rechtspersonen.

In september 2015 heeft hij een rechtszaak aangespannen tegen de Raad van de Europese Unie, waarbij hij heeft geëist het besluit om het op te nemen in de EU-sanctielijst te annuleren en de daarmee verband houdende kosten te vergoeden. Volgens Dmitry Kiselyov werd hij bestraft voor het uiten van zijn politieke positie als journalist en commentator, en daarom is er een schending van de vrijheid van meningsuiting. Hij wees er ook op dat hij het Russische beleid ten aanzien van Oekraïne niet "actief kon ondersteunen" en nooit steun had uitgesproken voor de "inzet van Russische troepen in Oekraïne". Op 15 juni 2017 heeft het Europees Gerechtshof in Luxemburg de claim afgewezen en besloten de sancties te handhaven, waarop Kiselev reageerde met een artikel op de RIA Novosti-website.

Bekeken

Hij beschouwt zichzelf niet als een homofoob en is geen vijandige houding van de LGBT-gemeenschap tegengekomen. Hij is van mening dat het tv-kanaal van Dozhd zich bezighoudt met 'tendentieuze en waardevernietigende' activiteiten. In september 2014 noemde hij drie instituten met consensuswaarden onbekende term Russen: kerk, onderwijs en de media. Kiselev concentreerde zich op televisie, waar "we moeten zeggen wat goed en wat slecht is". In februari 2019 noemde Kiselyov in een interview met blogger Yuri Dudyu de USSR 'een doodlopende tak van de ontwikkeling van de menselijke evolutie'.

Poetin en de oppositie

Op 7 oktober 2012 (op de dag van Poetin's 60e verjaardag), tijdens het Vesti Nedeli-programma, gaf Dmitry Kiselev een reactie van 12 minuten-41 seconden aan dit evenement:

Qua activiteit is de Poetin-politicus van zijn voorgangers uit de 20e eeuw alleen vergelijkbaar met Stalin. De methoden zijn fundamenteel anders. De prijs van de stalinistische doorbraak is onaanvaardbaar, maar de omvang van de organisatie van het land is als volgt. Na Stalin verlaagde elke volgende Kremlin-leider de lat van ambitie, en Rusland kwam millennia bloedloos, gedemoraliseerd en verscheurd.

Als gevolg hiervan zullen we onze vingers buigen: de strijdgereedheid van het leger is hersteld, het nucleaire evenwicht is bevestigd, de territoriale integriteit is behouden, het salaris van Russen is 13 keer in roebels gestegen en pensioen - 10. Rusland is vrij als nooit tevoren in zijn geschiedenis.

Van bijzonder belang voor de gastheer van Vesti Nedeli waren de verkiezingen voor de Oppositie Coördinatieraad. Op 28 oktober publiceerde hij in de plot van het programma anonieme verklaringen namens vertegenwoordigers van de protestbeweging, die het evenement beschreven als een "gok", "sterrenfabriek", "dvuhvuha zonder een doelwit", "banale zwendel georganiseerd door vingerhoedjes van de oppositie."

Oekraïne en de EU

In 2003 was hij de auteur van de musical "Tuzla" voor het Kiev-theater "Suzirya" (Constellatie). Over het doel van het maken van de musical gesproken, heeft Kiselyov de mening uitgesproken dat de nieuwste evenementen in de Straat van Kerch 'artistiek inzicht vereisen'. "Dit is een natuurlijk fenomeen wanneer in een dergelijke vooroorlogse sfeer, en ik ben ervan overtuigd dat nu de atmosfeer op een vooroorlogse sfeer lijkt, muzen niet moeten zwijgen," zei de journalist.

Op 1 december 2013 wijdde Dmitry Kiselyov een deel van zijn programma aan protesten tegen de opschorting van de associatie met de EU in Oekraïne, waar hij verklaarde dat de coalitie van EU-leden Zweden - Polen - Litouwen Oekraïne gebruikt om een ​​oorlog met Rusland aan te wakkeren. Volgens Kiselyov is het ultieme doel van de landen die deze anti-Russische 'coalitie' hebben gevormd, wraak voor de Slag om Poltava, gewonnen door Peter I in 1709.Volgens Kiselev is er in Zweden, vanwege het vroege begin van seksuele activiteit, een "radicale toename van abortus bij kinderen" en impotentie op de leeftijd van 12. Bovendien zei Kiselyov dat de minister van Buitenlandse Zaken van Zweden, Karl Bildt, in zijn jeugd een agent van de CIA was. Netwerkversie Correspondent Buzzfeed Max Seddon beschreef de hele uitzending als de "meest esoterische interpretatie" van gebeurtenissen in Oekraïne.

In mei 2014, na de verwijdering van president Janoekovitsj uit de macht, zei Kiselyov dat “er geen Oekraïne is. Nu is dit een virtueel concept, een virtueel land 'en een' mislukte staat '.

Over propaganda van homofobie

In augustus 2013 werd een fragment van de opname van de uitzending "Historisch proces nr. 19" De staat en het privéleven "van 4 april 2012 op het kanaal" Rusland-1 ", waarin Dmitry Kiselyov opriep" de harten van de slachtoffers begraven bij verkeersongevallen, "verspreid. homo. De verklaring kreeg een negatieve reactie in de blogosfeer. Een groep bloggers heeft een beroep ingesteld bij het onderzoekscomité en de procureur-generaal van Rusland met het verzoek om de tv-presentator strafrechtelijk aansprakelijk te stellen op grond van artikel 282 van het Wetboek van Strafrecht van Rusland (extremisme), waarvan de maximale straf 5 jaar gevangenisstraf is.

In een interview met Ekho Moskvy gaf Kiselev een verklaring voor zijn woorden:

Dit is gewoon de wereldpraktijk. Dit gebeurt in de Verenigde Staten van Amerika, in de Europese Unie, in Japan, in de Arabische landen, bijna overal ter wereld, behalve in Rusland. Omdat het homoseksuelen verboden is om bloed, organen, enzovoort te doneren, dat wil zeggen dat ze niet als donoren worden beschouwd. En ik geloof dat het noodzakelijk is om wetten aan te nemen die consistent zijn met de wereldpraktijk. Dat is alles ... als, bijvoorbeeld, een homoseksueel in Amerika sterft, ze hem niet aanraken, nemen ze geen organen van hem.

Over homofobe moorden zei hij:

Ons probleem met homoseksuelen is dat ze zich provocerend gedragen, ze gedragen zich als een slachtoffer, ja, dat wil zeggen, ze noemen bewust, provocerende situaties, zodat ze slachtoffers worden. Niemand hindert hen om van elkaar te houden zoals ze willen. Ze leggen agressief minderheidswaarden op aan de meeste. Misschien zal de maatschappij dit tegengaan. Natuurlijk, hè? In verschillende vormen, waaronder brute vormen.

Tijdens een ontmoeting met Shimon Peres, president van Israël, zei Kiselyov dat "het volgens de huidige wetgeving in Israël verboden is om bloed en organen te doneren." De president ontkende deze claim van een Russische journalist en merkte op dat donatie in zijn land alleen voor AIDS-patiënten verboden is.

In april 2014 gaf de tv-presentator toe dat zijn zin over "brandende harten" een opzettelijke provocatie was "om het polemische programma te grijpen, waar een meningsverschil met de elementen van de show dramatisch werd gelegd."

Na het legaliseren van het homohuwelijk in de Verenigde Staten, steunde hij de oprichting van burgerbonden voor LGBT-mensen. Hij verklaarde echter dat dit geen huwelijk kan worden genoemd.

Verslag van evenementen in Oekraïne in 2013-2014

18 maart 2014 op de website van de Society of Scientists (ONR) leek gericht aan de minister van Telecom en Massacommunicatie van Rusland N. A. Nikiforov, het hoofd van de Federale Dienst voor Toezicht op Telecommunicatie, Informatietechnologie en Massacommunicatie A. A. Zharov en de algemeen directeur van VGTRK O B. Dobrodeev een open brief van een aantal wetenschappers over de ongepaste opmerkingen van Kiselev in het News of the Week-programma van 16 maart, die worden gekenmerkt als "agressieve propaganda". In de brief staat ook dat de programma's van Kiselev "vol arrogantie, vervormde feiten, beledigende aanvallen" staan ​​ten opzichte van Russen en buitenlandse politici. De verklaring bevat een verzoek om de uitzendingen van Kiselyov, uitgezonden in de afgelopen drie maanden, te controleren "op tekenen van extremisme, aanzetten tot etnische en etnische haat." Op 19 maart werd de verzameling handtekeningen stopgezet op verzoek van een aantal ONR-leden. De verklaring werd ondertekend door 27 wetenschappers, waaronder zes RAS-academici en vier overeenkomstige leden van de RAS.

Yevgeny Kiselyov, bekend om zijn harde kritiek op het Russische beleid ten aanzien van Oekraïne, noemde Dmitry Kiselyov 'niet eens een naamgenoot'.

Op 4 juli 2014 heeft de Veiligheidsdienst van Oekraïne een strafprocedure tegen Kiselyov ingesteld op grond van het artikel "financiering van terrorisme, bijstand aan terroristische activiteiten". Volgens de SBU komt er via het "International Press Institute" onder leiding van Kiselev financiering voor separatistische organisaties in Oekraïne. Kiselyov beschreef de beschuldigingen als "een voortzetting van de fantasieën waarin Natsiks aan de macht leven in Kiev."

Benoeming tot hoofd van het Today Agency van Rusland

In verband met de benoeming van Kiselyov als hoofd van het nieuwe persbureau Russia Today, gecreëerd door Vladimir Poetin in december 2013 op basis van RIA Novosti, publiceerden verschillende toonaangevende westerse media verkooppunten waarin hij de 'pro-Kremlin televisiepresentator-homofobe' werd genoemd, en de oprichting van een nieuw persbureau - Poetin's poging om de controle over de media te versterken. Dus op de site De voogd materiaal werd gepubliceerd onder de titel "Poetin heeft een homofobe televisiepresentator aangesteld als hoofd van het staatsnieuwsagentschap." De publicatie beschreef Kiselev als een "conservatief nieuwsanker" en "een loyale voorstander van Poetin die af en toe provocerende verklaringen aflegt." Het artikel verklaarde ook dat "Kiselyov er vaak van wordt beschuldigd het spreekbuisje van de propaganda van het Kremlin te zijn" en dat hij bekendheid verwierf voor zijn "open anti-homo-, anti-Amerikaanse en anti-oppositieweergaven". Agence France Presse noemde de benoeming van de 'tv-presentator-antigey' het hoofd van het nieuwe persbureau het Kremlin's poging om 'staatsmedia te consolideren in de periode van verhoogde online kritiek op de 13-jarige regel van Poetin'.

Xenofobie beschuldigingen

Op 16 februari 2014 bekritiseerde hij op Vesti Nedeli het radiostation Ekho Moskvy, gericht op de dichter Igor Irtenyev en publicist Viktor Shenderovich. In zijn toespraak noemde de tv-presentator Shenderovich een "klootzak", die "gaat voor een opzettelijke provocatie grenzend aan sabotage", "naast de fascistische Duitse punitieve kampioen van de Olympische Spelen van 1936 Hans Otto Wolke - een oorlogsmisdadiger en een briljante meisjesschaatser Julia Lipnitskaya", en onthulde vertelde het publiek de "echte" naam van Irteniev (Igor Moiseevich Rabinovich), die de "vergelijking van Shenderovich van de Olympische Spelen in Sochi met het Berlijn van 1936" ondersteunde, en herinnerde er ook aan dat in Duitsland, waar Irtenjev vandaag woont, Joden "onder Hitler ... p Azorya en verdreven, en de resterende verzonden naar concentratiekampen. Er zouden geen teksten van Shenderovich of Irtenyev zijn geweest, er zou geen enkele zijn geweest. ' Op 18 februari publiceerde het Russische Joodse congres een officiële reactie op deze toespraak, waar het verbazing en verontwaardiging uitte over Kiselyov's pedaal van Joodse oorsprong van tegenstanders van de schermen van het televisietoestel van de staat, kenmerkte de methoden van de tv-presentator als "een regelrechte manifestatie van vreemdelingenhaat", en wees op de ontoelaatbaarheid van het gebruik van nationaliteit als argument voor kritiek.

Anti-Amerikanisme

Voormalig Amerikaanse ambassadeur in Rusland Michael McFaul 20 maart 2014 zei dat Kiselyov heeft deelgenomen aan het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Buzzfeed-correspondent Max Seddon zei dat van 23 tot 25 juli 2012 Kiselyov en acht andere journalisten uit zeven landen een bijeenkomst bijwoonden die werd georganiseerd door het Amerikaanse ministerie van Onderwijs- en Culturele Zaken. via het "International Leadership Program" en gewijd aan "bedreigingen voor de wereldwijde veiligheid in de 21ste eeuw".

Op 21 maart gaf Kiselyov, in de uitzending van het programma van Vladimir Solovyov, toe dat hij aan de vergadering had deelgenomen, maar verklaarde dat hij de reis had betaald en niet wist dat de reis was georganiseerd door het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Volgens Seddon is het feit van Kiselyovs deelname aan het Amerikaanse programma vooral opvallend, omdat de staatsmedia in Rusland de tegenstanders van Poetin graag demoniseren door ontmoetingen met buitenlandse ambtenaren, verwijzend naar het feit dat ze daar "instructies" van de CIA ontvangen.

Onderscheidingen

  • Geheugenmedaille 13 januari (11 januari 1994) - voor zijn bijdrage aan de internationale erkenning van de Republiek Litouwen en ter ere van de viering van de Dag van Defenders of Freedom en de derde verjaardag van de tragische gebeurtenissen in de Vilnius TV-toren. Beroofd van de prijs op 3 april 2014 door een besluit van de president van Litouwen Dali Grybauskaite. Door het document te ondertekenen, verklaarde Grybauskaite dat Kiselyov de titel van de ontvanger van een ereprijs in diskrediet had gebracht en in haar uitzendingen de fundamentele waarden van vrijheid en democratie bespot. De adjunct-directeur-generaal van NTV-televisiezender Tatyana Mitkova, live op het avondnummer van het Today-programma, verklaarde dat ze, in solidariteit met Kiselyov, de medaille weigerde die haar tegelijkertijd werd overhandigd en vroeg "de president van Litouwen, mevrouw Grybauskaite, mij te schrappen van de lijst met toegekende".
  • Volgorde van vriendschap (5 mei 2011) - voor grote verdiensten bij de ontwikkeling van de binnenlandse omroep, cultuur, drukwerk en vele jaren van vruchtbare activiteit
  • Bestelling "For Merit to the Fatherland", IV degree (13 februari 2014) - voor behaalde arbeidssuccessen, belangrijke bijdrage aan de sociaal-economische ontwikkeling van de Russische Federatie, prestaties op humanitair gebied, versterking van de rechtsstaat, bescherming van de rechten en belangen van burgers, vele jaren van gewetensvol werk
  • Orde van St. Sergius van Radonezh, 2 graden (ROC, 2014).

Pin
+1
Send
Share
Send

Bekijk de video: Plane said to carry Russian prisoners leaves Kiev (April 2020).